За първи път от 11 години: Реал вече не е №1 по доходи, Юнайтед окупира върха

16:16
За първи път от 11 години: Реал вече не е №1 по доходи, Юнайтед окупира върха

Английският гранд Манчестър Юнайтед детронира Реал Мадрид в годишната класация на футболните тимове с най-големи приходи в света.

 

Червените дяволи имат приходи от 689 милиона евро за миналата кампания, като по този начин оглавяват класацията за пръв път от сезон 2003/04 и слагат край на серията на Белия балет от 11 поредни години с най-висок доход.

 

Юнайтед отпадна в групите на Шампионска лига в по-миналата кампания и после в 1/8-финалите на Лига Европа от Ливърпул.
На второ място в класацията сега се нарежда шампионът на Испания Барселона, който има приходи от 620,2 милиона евро, докато Реал Мадрид е на трета позиция с 620,1 милиона евро.

 

Четвъртата позиция се заема от шампиона на Германия Байерн Мюнхен, а за пръв път в топ 5 попада Манчестър Сити.

 

Пет от водещите 10 отбора по приходи са от английската Висша лига, като в топ 20 те са общо 8. Един от тях е шампионът на Англия Лестър, който заема точно 20-ата позиция.

 

Предварителните очаквания на експертите са от следващия сезон всички 20 отбора от Висшата лига да бъдат в топ 30 на света по най-големи приходи заради влизането в сила на новия телевизионен договор, който ще донесе над 5 милиарда лира на клубовете в Англия.


Освен осемте английски отбора в топ 20, място там намират още 3 отбора от Испания, 3 от Германия, 4 от Италия и френският Пари Сен Жермен и руският Зенит Санкт Петербург.

 

Топ 20 на клубовете с най-високи приходи в света за сезон 2015/16 (в милиони евро):

 

1. Манчестър Юнайтед 689

2. Барселона 620,2

3. Реал Мадрид 620,1

4. Байерн Мюнхен 592

5. Манчестър Сити 524,9

6. Пари Сен Жермен 520,9

7. Арсенал 468,5

8. Челси 447,4

9. Ливърпул 403,8

10. Ювентус 341,1

11. Борусия Дортмунд 283,9

12. Тотнъм 279,7

13. Атлетико Мадрид 228,6

14. Шалке 224,5

15. Рома 218,2

16. Милан 214,7

17. Зенит Санкт Петербург 196,5

18. Уест Хям 192,3

19. Интер 179,2

20. Лестър Сити 172,1

Булевард

За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!

Регистрация

Коментари

Amateur2018
21.01.2017 11:52

До коментар [@comment 1947492] от [@user djarata]:

Джарко, Ел Класико вече не е най-гледаното дерби в света. Именно Юнайтед и Ливърпуул е, според СкайСпортс (а и не само, но те са най-достоверната спортна медия в света). Ето ти доказателства:

Actually reports of Barcelona-Madrid being most watched globally is false it's Liverpool-Manchester United. Numbers reported by highly regarded SkySports.

180m watched UEFA Champions League Final (Barcelona vs. Juventus) in June 2015
400m-500m watched Barcelona vs. Real Madrid in March 2015
700m watched Liverpool vs. Manchester United in March 2015

[@link http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3004202/Manchester-United-vs-Liverpool-Real-Madrid-vs-Barcelona-biggest-fixture-world-football.html]

[@link http://www.telegraph.co.uk/football/2016/09/09/manchester-derby-match-on-course-to-become-the-most-watched-matc1/]

И как няма да е най-гледаното между Юнайтед и Пуул при положение, че зрителите на ВЛ са 900млн. човека от цял свят! Сещаш ли се за какво говорим?

sdw
21.01.2017 09:18

Със сигурност разликата е в хилядите нови попълнения и техните реклами и тениски. Но да, едни и същи отбори са в топ 3 вече дълго време.

sdw
22.01.2017 12:57

и с мен спорят всички ли? Е, случвало се е... И не смятам, че съм се изказал като "тъпанар", защото съм те нарекъл "философ", само защото действително те имам за такъв. За Дървен Философ, ако мога да се поправя. На коментара ми от ред и половина, ти написа 3 абзаца бумащина. Ама пълна бумащина... Факти, чрез които се опитваш да обориш мое твърдение. Твърдение, пак казвам ,т-в-ъ-р-д-е-н-и-е - не живея в Северна Корея. И за да обоснова твърдението си от моя коментар номер 37 и да обора твоята глупост, която написа в първи ред на коментар 38, вие 3 години вече правите гръмки трансфери. Съгласен съм, че Ибра и Погба убиха рибата с тениски, но нима са само те последните години, след като трансферите ви станаха над 10 ?

LosBlancos7
21.01.2017 18:19

Да, но си в сериозна грешка. Няма друг трансфер като този на Роналдо от 2009, когато наистина имаше истерия и се знаеше кой пристига в Мадрид. За никой друг фенове не са пълнили цял стадион да го видят на посрещането му, говоря като цяло! Погба и Ибрахимович продават много тениски сега, Роналдо го прави от преди 10 години. Давам ти прост пример, че изказването ти не е вярно, че "тази истерия не може да се сравни с нищо друго" ... Вие добре, че феновете на Юнайтед получавате някой друг паунд от тези печалби, че да сте толкова претръпнали. Ако на вас това са ви мечтите да продавате фланелки и да си стоите в Лига Европа, то тогава успех. Аз бих предпочел да сме на 10то място и да взимаме всичко възможно като трофеи, а не да се хваля с продажба на фланелки...

Amateur2018
21.01.2017 13:30

Говоря, че това лято направихме такива трансфери, които да се късат да продават тениски. Или нима ще ми кажеш, че трансферите на Ди Мария и Марсиал могат да се сравняват с тези на Погба и Ибра!? Такава истерсия, каквато предизвикаха въпросните два трансфера не може да се сравни с абсолютно нищо, нека бъдем честни. Иначе то и с теб спорят всички, всички псуват и Джарко и т.нат. и т.нат. Недей така да генерализираш понеже се показваш като тотален тъпанар и още по-голямо "философче такова". *smile* Коментирай нормално и това е.

sdw
21.01.2017 12:42

Чакай, чакай малко. Спри се. Прочетох ти първото изречение и се отказах да чета нататък. Вие направихте големи трансфери САМО това лято така ли? Брееййй, разбирач си ти. Теб съм те забелязал, че всички спорят с теб. Чудя се всички ли сме под нивото ти философче такова.

Amateur2018
21.01.2017 11:15

Конкретно за Юнайтед, приходите са за миналата година. Разбирай, 2015/2016. Сиреч: преди да вземем Погба и Ибра, а те продадоха доста тениски. Да не говорим, че влиза в сила и новият договор за ТВ правата за ВЛ, така че за следващият отчет очаквам дори още по-голяма да стане разликата. Както и са го написали в статията, след влизането на новият договор за ТВ права се очаква 20 (сега са "само" 12) от общо 30 отбора да са английски. Това изкачване на първото място е по-скоро след подписването ни с Адидас и допълнителната ни премия от тях покрай класирането в ШЛ. Така или иначе и покрай премиите от УЕФА покрай самото ни влизане в ШЛ + билети + ТВ правата покрай няколкото мача там. Бяхме ли продължили напред, можеше и 700млн. да минем без проблеми. А иначе най-добрите треньори в света са във ВЛ, които купуват едни от най-добрите играчи в света в отборите си, които са сред най-богатите в света, които играят в най-гледаното първенство и все още има някои хлапетии, които твърдят, че ВЛ не е силно първенство и че всичко било изкуствено и там били дървари и нямало качество понеже, видиш ли, в Европа не се справяли!!! Бреййййй! Разбирачи бре *smile*

vargala1313
20.01.2017 17:49

Това е от мен..обичам да дискутирам на футболна тематика (правя го с удоволствие в добрия смисъл) Разбира се всеки си има някакви пристрастия но нека да има феърплей както между футболистите така и между феновете.

vargala1313
20.01.2017 17:42

До коментар [#35-6] от djarata

Съгласен съм с това което казваш!........но както казах всичко е преходно:днес най-добрите са испанците утре са англичаните в други ден са италианците и така нататък, така е било и така ще бъде....така както земята се върти така е и в живота!!!

vargala1313
20.01.2017 15:31

До коментар [#31] от djarata
Нали знаете че всичко в този живот е преходно!....................ние не оспорваме че в момента испанските грандове са по-силни от английските, ние оспорваме това че ла лига е по-интересна от ВЛ!

djarata
20.01.2017 16:14

Вие сами не знаете какво оспорвате...В Ла Лига са по-силните отбори.За интерес ,няма какво да си кривя душата.ВЛ е по-интересна от както ерата САФ приключи.Иначе преди кое му беше интересното.Лично мен ми беше интересно да следя Уигън и как винаги оцеляваха ,но до един момент.. Иначе знаеш кой е най-гледания мач и най-дълго чакан от футболния фен.За Сила няма, какво да спорите.То се.вижда в последните 5години.

vargala1313
20.01.2017 15:25

До коментар [#30] от Reyes_de_Europa
Недейте точно вие да говорите че трябва и късмет при жребия..защото ако през 2008 или 2009г жребия беше разминал английските отбори на 1/4-те дали нямаше да гледаме поне едната година изцяло английски полуфинали???? Вижте така можем да си говорим до безкрай..но щом ВЛ е най гледаното първенство значи не е случайно! В момента най-добрите тренъори са в Англия и разполагат с неограничен бюджет за трансфери, така че само почакайте 1-2 години и после гледайте!!!!!!!!

fivooo
20.01.2017 05:37

Изобщоне вярвам на тази класация. Сити и ПСЖ абсурд да имат такива приходи. Не и по легален начин. Та те нямат фенове.

j_mourinho
19.01.2017 23:29

Колко отбора от Испания са взимали Шампионска Лига/ КЕШ?Точно два - Реал и Барса.От Англия са Ливърпул, Юнайтед, Челси, Астън Вила и Нотингам Форест.Най-безинтересното първенство след Байерн Лигата е испанското.Там има само Барса и Реал и от време на време се появяват някакви отборчета като А.Мадрид.Жалка гледка!

djarata
20.01.2017 15:06

Колега ,не знам какво им обясняваш.В момента фактите са такива.Испанците са класи над британците.Къде са им грандовете?В последните години се вижда кой как е и на къде е.

Reyes_de_Europa
20.01.2017 14:09

Може да са два отбора, но са 9 купи, а Атлетико загуби един път с дузпи и един път с гол в 93 минута, Валенсия също изгуби с дузпи, а от английска страна Манчестър с една купа след обрат в добавеното време и една с дузпи, Челси и Ливърпул също с по една след дузпи и зверски късмет. Няма особена разлика.

WR2010
20.01.2017 11:26

Да ти имам повода за хвалене. ... я се сети малко роналдо от къде отиде в реал? ? , а бейл? А суарес? Когато меси и роналдо вече не играят в испания пак ще си говорим, както казах и в предния си коментар.

j_mourinho
20.01.2017 10:39

9 титли в ШЛ и всички спечелени от Реал и Барса!Няма какво повече да пишем по този въпрос.Защо веднъж един отбор като А.МАдрид, Севиля или Валенсия не спечелят ШЛ?Нали първенството ви е много силно.

Reyes_de_Europa
20.01.2017 10:07

Пхахаха, ти леж на тая кълка! Реал отдавна не зависи от Роналдо, а и двата тима имат много пари и са привлекателна дестинация за големите играчи, а имат и школа и което не става за Реал е звезди в Англия като Мата и Маркос Алонсо, които са наши юноши.

WR2010
20.01.2017 07:17

Сега след някоя друга година си отиват меси и роналдо( дето правят играта на двата големи отбора в испания ) и пак ще си говорим колко отбора англииски има в финали и полуфинали на Шл и колко испански*wink*

Reyes_de_Europa
20.01.2017 07:09

Доста погрешен начин на мислене имаш. Испанските отбори КЕШ може да са 2, ама Валенсия и Атлетико имат общо 5 загубени финала и то повечето от други испански отбори и са фактор в Европа докато Нотингам и Вила може и да имат купи, но това са им единствените запомнящи се участия в турнирите. Досега имаше три чисто испански финала срещу един английски, през 2000г имаше три испански полуфиналиста, а нали се сещаш че за да имаш редовно три полуфиналиста трябва освен силни отбори и късмет при жребия да се разминат защото последните години имаше три четвъртфинала между Барса и Атлетико и Реал и Атлетико, иначе щеше и трите да са на полуфинал. Във формат ШЛ, Испания има 9 титли, а Англия 4, даже Италия е с 5. Сложи и тоталната доминация в лига Европа, където също имаха два чисто испански финала и става ясно кое първенство е по-класно.

djarata
20.01.2017 00:02

Хаххах в какви илюзии живеете ?Филмари...

EdgarYY
19.01.2017 23:55

Самата ти логика по която търсиш кое първентво е интересно е фундаментално грешна.Да в Англия се борят 6 отбора от тази година за титлата.Ама сравни мачовете между Барса-Реал-Атлетико-Севиля с тези на Ман Ютд-Ливърпул-Челси-Арсенал-Сити-Тотнъм.Веднага ще ти кажа ,че мачовете между топ отборите са много по интересни в Испания.Естевено няма да тръгна да гледам Гренада срещу Селта ама не вярвам и ти да гледаш Суонзи срещу Хъл.

j_mourinho
19.01.2017 23:39

Много е интересно в Байерн Лигата.Още започва първенството и Байерн дърпат с 30 точки преднина за минимално време.Такъв интерес няма никъде.Севиля ги уважавам най-много в Испания, но и те са радост за 1 ден.Няма да издържат на върха до съдийските отборчета дълго време.

EdgarYY
19.01.2017 23:34

Айде сега Германското в последните години е едно от най-интересните за гледане.Испанското мачовете между Реал/Барса/Алетико са огромни зрелища а тази година и със Севиля.В Англия просто всеки мач е непредсказуем(или поне беше) тази година само Ливърпул се дънят срещу отбори извън топ6

vargala1313
19.01.2017 23:17

На тези които плюят Висшата лига, ще кажа само едно: когато Ла лига класира 3 отбора на полуфиналите на ШЛ и то две години подред, ми се обадете! Да не говорим и че ако съдията беше свирил безпристрастно в полуфинала през 2009г Челси-Барса то тогава финалът щеше да е като предходната година....финала в ШЛ през 2008г беше Челси-Ман Ю а на следващата година пак щеше да е Челси Юнайтед(ако съдията не се беше изгаврил с Челси).....Когато друга нация постигне тези две неща ми се обадете...

dexter
19.01.2017 22:45

тука доста бисери, посмях се доволно, благодаря *beer*

Reyes_de_Europa
19.01.2017 21:52

Колкото до темата. Юнайтед предполагам е излязал начело заради новия договор с Адидас, но още следващия сезон очаквам Реал отново да са първи защото на Адидас е заявено че ако не предложи на Реал договор с по-добри параметри от този на Юнайтед, Найки чакат с контраоферта за 150 000 000 на сезон. Реал е основния бранд в империята на Адидас и като такъв трябва и да е най-високо заплатен, така че Адидас да му мисли *smile**smile**smile*

bacardy_breezer
19.01.2017 20:15

Всяка година тройката си е една и съща *joking* Безспорно Барса, Реал и Юнайтед са трите най-полулярни отбора в света, няма две мнения по въпроса. Мен ме изненадва обаче от италианските отбори, че Рома е пред Милан и Интер*wonder*

Futbolfen
19.01.2017 19:51

лестър ако миналия сезон бе в ла лига го виждам някъде 14/15 място *tongue**tongue*

WR2010
19.01.2017 20:43

Браво: D с тва ме спука от смях просто. Това че лестър в момента са на 16 ли незнам на кое място въобще не ги прави слаб отбор. Според мен или си имат някакъв план за концентрация върху ШЛ или просто са в слаб период

Futbolfen
19.01.2017 19:46

аве щом лестър стана шампион не ми говорете за анлия и за качество *lol**lol**lol*

Wolf1
19.01.2017 17:14

Ква е тая измислена класация? Сити, Мити, ПСЖ, МСЖ нито фенове имат, нито нищо. Доста далеч са зад големите марки зад тях. А голяма част от приходите идват от фенските артикули! На базата на какво са спечелени тия приходи, доста интересно!

ivanrealmadrid1
19.01.2017 19:05

е щом ти си казал , значи е измислена

Loverboy69
19.01.2017 17:12

Добре де, защо няма автор или медия, на която е тази статия? Пусната е анонимно и всички спортни сайтове са я преписали едно към едно. А че има сериозни разминавания в сумите е факт. На генералната асамблея на Реал, Перес обяви 714 милиона, сега чета тук 620,1. Тия май са пропуснали приходите от ШЛ, защото се губят едни 94 милиона колкото взехме за спечелването и. Та ние миналата 2015 имахме по-високи приходи без никакъв трофей, отделно сме всяка година стабилно пред Барселона и поне за Испания няма разлика в приходите, а международните приходи на Реал са по-високи от тези на Барселона. Чиста партенка е тази анонимна и неподписана статия!

Hitchhiker1902
19.01.2017 17:39

На Делойт е доклада, Манчо дръпна заради сделките с Адидас и Шевролет. Временно, но разбираемо. Обаче позициите на арабските отбори и мен ме учудват. Шейхчетата явно наливат през фирмите на брат'чедите, няма как иначе...

Aguero16
19.01.2017 17:12

Сами може да се убедите коя дивизия е най-атрактивна и най-гледана! В топ 10 - 5 английски отбора, случайност?

Reyes_de_Europa
19.01.2017 21:47

Написал си оксиморон, ако знаеш какво е оксиморон. Хем испанските отбори са по-силни от английските, хем английското пък било по-силно от испанското. А че в Испания няма лесни мачове ако подходиш неконцентрирано, ще ти дам примери. Барса-Алавес 1-2, Барса-Малага 0-0, Селта-Барса 4-3, Реал-Ейбар 1-1, Реал-Виляреал 1-1, Реал-Селта 1-2 или пък единствената победа на Гранада срещу Севиля с 2-1. Английското е по-равностойно, но не е по-силно. За по-гледано, по-гледано е основно заради англоезични страни като САЩ, Австралия и другите бивши британски колонии по света, които нямат собствено качествено първенство и гледат английското докато бившите испански колонии пък са футболни сили и си гледат предимно техното си първенство. Все пак Реал и Барса са по-гледани в световен мащаб от всеки английски тим.

djarata
19.01.2017 19:51

Ама си и вярвате обаче хаха ,няма лошо ппц стига да има и покритие.

Man7united
19.01.2017 19:37

Не просто се опитва да каже, че този който смята, че испанското е по-силно просто не е прав. Ще кажа само, че в Англия абсолютно всеки отбор може да бие другия, без 3-4 аутсайдерски. Просто борбата е жестока и има раздаване на макс, всеки отбор е коварен. И тези, които ще ми отговорят неща от сорта на : "Ама те испанските отбори мачкат английските" Както казах английското първенствое е по-силно от испанското, а не, че английските отбори са по-силни от испанските. Много по-атрактивно за гледане и следователно се гледа повече, накратко никой не го интересува за мача между Хихон и Леганес, толкова колкото за мача между Хъл Сити и Съндарланд например

j_mourinho
19.01.2017 19:12

И като е най-гледана ти какво печелиш?Или си наполовина англичанин и си защитаваш държавата.

Hitchhiker1902
19.01.2017 17:40

Правиш ли разлика между най-атрактивна и най-наливана? А между "богати клубове" и "силни отбори"?