Сезон 2021 без Люис Хамилтън?

18:16
Сезон 2021 без Люис Хамилтън?

Люис Хамилтън е единственият топ пилот във Формула 1, който в момента няма действащ договор с нито един отбор. Британецът спечели седмата си титла през миналия сезон, но въпреки това преговорите му с Мерцедес първо се проточиха с половин година, а след това напълно спряха. Така голямата звезда на Формула 1 реално рискува да остане извън спорта поне за година, ако не успее да се разбере с шефовете на Мерцедес.

Дори да не изглежда много вероятно, фактът, че съществува такава възможност, е доста притеснителен за пилот като Люис. Шефът на шампионите Тото Волф първо твърдеше, че новият договор на Хамилтън е само формалност и за да се случи, трябва двамата да седнат заедно и да го подпишат.

По-късно се появи теорията на австриеца, че пандемията от коронавирус ги бави, защото той бил силно притеснен Люис да не се зарази по време на преговорите. След това дойде новината, че британецът всъщност наистина е болен от коронавирус, пропусна едно състезание и оттогава нищо не се е променило.

Напълно е възможно Тото Волф умишлено да е забавял преговорите за новия договор и така да постави Хамилтън в положението, в което се намира британецът днес. Блестящото представяне на Джордж Ръсел при отсъствието на Люис в Гран При на Сахир също му изигра лоша шега и е още един коз в ръкава на Волф. Младият пилот на Уилямс, чиято кариера се спонсорира от Мерцедес, замени седемкратния световен шампион и само лошият късмет и глупавите грешки на отбора го лишиха от спечелване на състезанието при първото си сядане в болида на Люис.

Миналата седмица ви представихме информация за сериозни различия между това какво иска Хамилтън и това, което е готов да му даде Ола Калениус – шефът на Даймлер, компанията, собственик на автомобилния производител Мерцедес. Говори се, че британецът не е доволен от предложените му 40 милиона евро. Също така е поискал 10% от спечелените пари от Мерцедес за шампионска титла при конструкторите (приблизително 15 милиона евро) и продължителността на контракта му да бъде четири години, а не две, както настоява Калениус. Има и две допълнителни искания от Люис. Първото е да получи една от бъдещите лимитирани AMG One хиперколи на Мерцедес на стойност 2.2 милиона евро, от които ще бъдат произведени само 275. Второто е да стане част от компанията и да получи роля в прехода на Мерцедес към електрическо задвижване.

Всичко това явно е преляло чашата и Ола Калениус е наредил на Тото Волф да започне разговори и с Джордж Ръсел, а Хамилтън да чака отговор дни преди официалното представяне на новите болиди в края на февруари или дори за старта на предсезонните тестове за новия сезон във Формула 1 в средата на март.

Ако наистина се стигне дотам, то Люис ще бъде поставен в изключително тежка ситуация и е по-вероятно да се съгласи на предложените условия от страна на Мерцедес, вместо да си вземе поне едногодишна почивка от Формула 1.

Булевард

За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!

Регистрация